18 de juny de 2013

Panadons d'espinacs

Avui us proposo una recepta fàcil i que segur que si la proveu us encantarà!! Si us sobra massa podeu fer boletes i les podeu congelar per la pròxima tongada de panadons!

Inclús amb la mateixa massa podeu fer pizzes d'aquelles que són amb la massa ben primeta ;)


Ingredients per la massa:
500 gr farina
15 gr de sal
50 gr manteca pomada
50 gr oli
200 ml d'aigua tèvia

Pel farcit:
Espinacs
Pinyons
Panses
All
Oli

Passos a seguir:
Primer de tot començarem per la massa. Hem de barrejar tots els ingredients i quan quedi una massa ben pastada l'hem de deixar reposar 10 minuts.

Després, agafem una part de la massa i, amb l'ajuda d'un rodet, l'extenem bé (a mi m'agrada la massa ben fineta i cruixent i per això l'estiro fins que està a punt de trencar-se, però ho podeu fer al vostre gust). A continuació posem la massa estirada a sobre de la plata amb paper de fornejar. Hi afegim els espinacs talladets (si els poseu crus us sortiran uns panadons més gustosos), panses, pinyons i una mica d'all tallat a trossets molt petits.

Tot seguit, hi posem un bon raig d'oli, una mica de sal i anem tancant el panadó. Una vegada tancat, li tornem a posar un bon raig d'oli i cap al forn a 180º uns 20 min.

Per últim, quan veiem que els panadons estan dauradets, els podem treure del forn i hi afegim l'últim raig d'oli! I llest per menjar!! Mmmmmm!!!

Ho han fet...

Eva
Gemma M.
Mercè

17 comentaris:

  1. M'encanten els panadons, Montse! sempre que vaig a Lleida en compro. Són típics de la zona, oi? A veure si m'animo i, com tu, un dia els faig a casa. Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marina!
      Sí és veritat, pel que tinc entès els panadons d'espinacs són tipics de la província de Lleida. A veure si un dia els fas i ens expliques! :)

      Elimina
  2. Et queden boníssims els panadons, en puc donar fe!! i els espinacs es fiquen en cru? així directament? Ja tinc ganes de tornar a fer-ne ;)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Ei guapa, si els proses en cru et sotiran uns panadons més gustosos! I menys feina també ;)

      Elimina
    2. Que guardat tenies aquest truc!! i jo sempre passant-los per la paella amb uns allets!! A la propera els faig tal com dius ;)

      Elimina
    3. Juraria que t'ho havia dit! Crec que la conversa de que eren més gustosos l'haviem tingut no??? Potser ho vaig somiar xD

      Elimina
    4. ... no en sóc conscient, o l'una o l'altra estàvem somiant segur! XD

      Elimina
  3. Mira que en son de bons els panadons, gracies per passar la recepta ara ja els podré fer a casa, me l’emporto.
    Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a tu pel comentari! Espero que ens expliquis què tal t'han quedat!! :)
      Una abraçada!

      Elimina
  4. Té molt bona pinta aquesta massa!! que bons deuen estar! petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Si que és bona si i fàcil de fer :D
      Una abraçada!

      Elimina
  5. Mai els he tastat els panadons, però amb aquesta proposta que feu segur que els provo!

    Petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. No els has tastat mai? Doncs si t'agraden els espinacs els has de provar de fer! Segur que t'agradaran!!! I ens expliques què tal eh!!

      Una abraçada :)

      Elimina
  6. El meu tiet te una pastisseria y sempre te panadons! a mi em tornen boja y ara, veient la recepta, segur que m'en faig!!
    Moltes gracies per compartir bonica!!
    Un petonás!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Moltíssimes gràcies a tu pel comentari!!! M'alegro que t'hagi agradat la recepta.
      Petonets :)

      Elimina
  7. Un dels meus sopars preferits, I aquests tenen una pinta deliciosa!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Chus! També ho és per mi jejeje
      Gràcies pel teu comentari! Una abraçada

      Elimina