3 d’agost del 2014

Escalivada

L'escalivada és un plat típic de la cuina catalana, i un dels meus preferits. Aprofitant les albergínies de l'hort n'he fet vàries vegades i n'he congelat en bossetes per tenir-ne tot l'any. L'autèntica es fa al foc, però jo a casa la faig al forn.

L'escalivada ens serveix tant com acompanyament de plats de carn, com per fer coca, aperitius, ous farcits, etc., és una menja molt versàtil.




Som-hi!

Ingredients:
pebrots vermells
albergínies
oli

Passos a seguir:
Netegem bé les verdures i les fiquem en una safata de forn. Hi tirem per sobre un bon raig d'oli i les fiquem al forn preescalfat a 190º durant uns 45 minuts. A la meitat de la cocció girem les verdures perquè es facin bé de les dues bandes.

Passat el temps emboliquem les verdures amb un plec de papers de diari, i així s'acabaran de coure. Les deixem embolicades fins que es refredin, moment en què els treurem la pell i llavors.

Per servir-la tallem el pebrot i les albergínies a tires i ho amanim amb sal i oli. Si volem guardar-la la fiquem en un recipient tapat amb un bon raig d'oli, així se'ns conservarà una setmana a la nevera.

13 comentaris:

  1. Es uno de mis platos favoritos, y desde luego comerla en Cataluña es todo un placer, te ha quedado perfecta. Mil besicos querida amiga

    ResponElimina
  2. Eva, també és un dels meus menjars preferits... sobretot damunt d'una torrada d'un bon pa, amb sal, un punt de pebre i un bon raig d'oli!
    Una abraçada!

    ResponElimina
  3. Me encanta Eva, un clásico que nunca falta en mi cocina.

    Besines

    ResponElimina
  4. Això per mí és lo millor de lo millor i si està fet a la brassa un plus. Vigila no entri ningú a robar a casa teva i assalte lo congelador ;)

    ResponElimina
  5. És un dels meus plats preferits!! Gairebé cada setmana en preparo i qualsevol plat va bé per utilitzar-la!!

    ResponElimina
  6. QUE N'ES DE BONA L'ESCALIVADA!!!
    Jo faig com tu, en ocarrimo molts i els congelo en bossetes per tenirne sempre a punt duran l'any.
    UNA ABRAÇADA MACA... gaudeix de la tarda :))))

    ResponElimina
  7. Que bona l'escalivada, barrejada amb butifarra i anxoves (sí, les dues coses!) és com més m'agrada! Un petó maca!

    "Les receptes que m'agraden"

    ResponElimina
  8. Sempre em sorprens, no sabia que l'escalivada es podia congelar!
    A casa ens encanta i en fem sovint, provaré de congelar-la.
    Gràcies per la idea i bon estiu!

    ResponElimina
  9. És boníssima!! Jo també la faig al forn!!! Jo li afegeixo ceba, molta ceba......mmmm....
    Petons, Eva!!!!
    Olga

    ResponElimina
  10. A casa també la faig al forn, però s'ha de reconèixer que al foc està més bona, oi?
    A nosaltres ens encanta, bonísima i molt sana!

    ResponElimina
  11. M'encanta l'escalivada, el que més m'agrada es l'esbarginia, pero tot en conjunt es magnífic. Jo alguna vegada que l'he feta també li he posat ceba i per sopar amb una mica de pa de pagès amb tomàquet, o gratinada amb formatge de cabra, o de qualsevol manera... Ja podem morir tranquils! jajajaj
    Un petó maques;)

    ResponElimina
  12. I en coca Eva...i acompanyada d'anxoves...una de les menges més bones del món...i si a sobre és feta amb verdura de casa...insuperable! Qui en tingués una bosseta d'aquestes que has congelat per dinar! PEtons!

    ResponElimina