10 d’agost del 2015

Escòcia II: Edimburg

Entrada anterior: Introducció i planning

El dissabte 18 d'abril vam arribar a Edimburg allà al migdia. Just sortint de l'aeroport hi ha les diferents opcions de transport per arribar al centre, vam decidir-nos per l'Airlink 100 (4 lliures/persona) ja que té una parada a Haymarket que és on tenim l'allotjament, el St. Valery Guest House.

Ens registrem, deixem les maletes i sortim directes a explorar la ciutat, parant només a comprar un dels recurrents sandvitxos per a fer un mos. En 20 minuts caminant estem al centre, i la nostra primera parada, que estic segura que la majoria podeu obviar, és una botiga de pesca que hi ha a Charlotte Square, una plaça que si que val la pena veure.

Continuem sense un rumb clar, Edimburg és una ciutat que no cal portar molt planificada ja que tot el centre és bonic de veure. Entrem al centre pels Princes St. Gardens, uns jardins que fan molt de goig en un dia assolellat com el que vam tenir. Aquest parc fa de frontera entre la Old Town i la New Town i antigament era un llac.

Pugem per unes escales ben enfilades cap a la zona del Castell i l'inici de la famosa Royal Mile que és l'eix vertebrador de la Old Town, declarada Patrimoni de la Humanitat per la Unesco. La seva llargada és de 1'8 quilòmetres i té quatre trams coneguts com Castlehill, Lawnmarket, Hight Street i Canongate que uneixen el Castell d'Edimburg amb el Palau de Holyroodhouse, la residència oficial de la reina d'Anglaterra a Escòcia.

Val la pena recórrer-la de punta a punta i admirar les façanes, edificis, pubs i els característics closes o carrerons, tot un viatge per la història. També hi ha varis museus (si us agrada el whisky podeu visitar el Scotch Whisky Experience) i la Catedral de St. Giles.

Turó del Castell

Royal Mile

Esplanada del Castell

Advocate's close

Avui no arribem fins al final d'aquest famós carrer, trenquem per South Bridge i anem fins al National Museum of Scotland, de camí ens trobem el famós pub The Elephant, on J.K.Rowling començà a escriure les històries de Harry Potter.

El National Museum of Scotland és un museu gratuït que té unes col·leccions immenses sobre història, natura i ciència. Nosaltres vam entrar-hi sobretot per veure l'ovella Dolly dissecada, les famoses peces d'escacs de Lewis i les vistes panoràmiques des de la Rooftop Terrace. Ens va semblar una mica caòtic i no vam ser capaços de trobar la Dolly... en fi, un altre cop serà, però si que vam gaudir-ne una bona estona.

Vestíbul del National Museum of Scotland

Peces de l'escac de Lewis

Vistes des de la Rooftop Terrace

Sala interior, de vidre i ferro

Just al costat del museu hi ha el Greyfriars Kirkyard, el cementiri més conegut d'Edimburg sobretot per la història del gosset Bobby, que diuen que va estar-se a la tomba del seu amo mort durant molts anys fins que ell mateix va morir. A l'entrada del cementeri hi ha una tomba al seu nom tot i que no és el lloc exacte on està enterrat. Aquest lloc també és destacable ja que molts dels noms dels protagonistes dels llibres de Harry Potter estan inspirats en els noms de les tombes. Les finestres de The Elephant House donen a aquest lloc que va ser tan inspirador per l'autora.

Curiosament els escocesos utilitzen aquest cementiri com a parc, i pots veure gent passejant, llegint, menjant a la gespa, i fins i tot vam veure unes noies bevent vi damunt unes tombes que donaven just a la finestra de casa seva... tot això de forma molt normal i respectuosa.

Greyfriars Bobby

Greyfriars Kirkyard

El nostre últim objectiu de la tarda és pujar a Calton Hill, un turó al centre de la ciutat, al final de Princess Street. La pujada es a partir de Waterloo Place i en uns 10-15 ets dalt. Al capdamunt hi ha varis edificis emblemàtics com el National Monument (una rèplica inacabada del Partenó d'Atenes), el Nelson Monument i l'Observatori de la ciutat, entre altres. Les vistes de la ciutat són una passada, però no vam poder fer cap foto decent perquè el sol s'estava ponent...

Calton Hill des de Princess St.

National Monument

Al fons, Arthur's Seat

Al fons, el Firth of Forth

D'aquí tornem passejant cap al B&B, demà tenim tot el dia per continuar coneixent la ciutat, visitar el castell i aprofundir en la història amb una excursió reservada amb Sandemans. En breu, continuem!

Següent etapa: Edimburg (dia 2)

1. Aixx quins bons records! Me n'alegro que us agradés Eva!
    Petons
    Anna

2. Només vaig estar un cap de setmana i em van encantar la cuitat! Ara m'estàs descobrint llocs nou per no perdre'm la pròxima vegada que hi vagi! No ens facis esperar gaire pel proper lliurament, eh!! Petonets!

3. Qué bonita ciudad con tantos sitios para descubrir y disfrutar. Me encantaría conocerla.

Saludos!

4. Genial me gusta haber hecho este viaje digital, felicidades.Me ha encantado tu bloc te espero esta semana con un post que va de fibras naturales para decorar, en elracodeldetall.blogspot.com

5. Aquesta entrada em porta records d'un viatge a Escòcia a la primavera de ja fa uns quants anys. Una terra de gran bellesa, hi tornaria ara mateix. Recordo tota la Castle Hill plena de flors de colors, era preciós...... Gràcies per l'entrada.

6. Xulíssima la ruta...jo hi tornaria ara mateix!!! I una altra cosa a visitar xulíssima, i a més, amb molta relació amb Catalunya, és el Parlament, preciós, disseny per un genial arquitecte ja desaparegut, en Miralles!!! Petonarros!