20 de desembre del 2016

8 aperitius (que pots preparar amb antelació)

Les festes que s'apropen són motiu de trobada amb la família, i sempre al voltant d'una bona taula. De propostes n'hi ha a centenars, però si alguna cosa no acostuma a fallar són uns aperitius per donar el tret de sortida a la varietat de plats que venen després.

Jo ja he comentat vàries vegades que no cuino per les festes, que vaig de convidada, però si que aprofito per portar algun entrant salat o bé les postres. Avui us proposo 8 aperitius que poden deixar-se preparats amb antelació, perquè si teniu gent a casa no hàgiu d'estar enfeinats fins a l'últim moment a la cuina mentre tothom està al menjador fent petant la xerrada. No són propostes gourmet, ni amb productes selectes, són els aperitius que a nosaltres més ens agraden: senzills i amb ingredients que fàcilment tindreu a casa.

Cliqueu als títols per anar a la recepta complerta. Espero que us agradin!



És un entrant ideal per la seva lleugeresa. Es pot deixar preparat el dia abans i només caldrà servir-los en xarrups individuals.






El contrast entre la cremositat del farcit i el gust intens del pebrot és una delícia. Es pot preparar amb antelació i abans de servir escalfar-los una mica o bé servir-los a temperatura ambient.






Aquestes boletes són com uns bombons salats que triomfaran entre els més formatgers. La cremositat de l'interior contrasta amb el toc cruixent de les avellanes i el pernil, no deixeu de provar-les!






Un clàssic a la nostra taula de Nadal. Una altra proposta que pot deixar-se preparada el dia abans i que guarnirà la taula durant el poc temps que duri ;)






Una altra versió de rotlle, vistosa i saborosa, que deixarà els convidats sorpresos i amb ganes de mes. 






La versió mini de la clàssica quiche sempre és un encert en una taula d'aperitius. La proposta que us porto és amb bacon i ceba, però podeu farcir-la amb les ingredients que més us agradin.






Entre tantes propostes no en podia faltar una feta amb pasta de full, versàtil i deliciosa. Aquestes espirals és millor fer-les el mateix dia perquè no s'estovin, però no cal pas fer-les a l'últim moment. Com en el cas anterior es poden farcir amb el que més us agradin.






Serà menjar-ne una i no poder parar. Veureu com desapareixen de la taula, i si a més utilitzeu talladors amb forma d'estrella o arbre us quedaran d'allò més nadalenques.




10 comentaris:

  1. Bones propostes d'aperitius que sempre agraden.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Jo com tu, de convidada! Però a finals de gener tinc l'aniversari del petit i fem berenar, bones idees!! Ja et diré q faig😘

    ResponElimina
  3. Jo com tu! però porto les postres...Per cert em guardo a preferits aquesta entrada.

    ResponElimina
  4. Fantàstiques aquestes propostes!!! M'agraden totes! Malgrat tot, la truita de patates dins el pebrot m'ha deixat bocabadada: quina idea més xula!!!:)

    ResponElimina
  5. Jo si que cuino, em miro les twves propostes amb moooolt d'interès
    Ptnts
    Glòria

    ResponElimina
  6. mmmmm m'agraden totes les propostes!!! els rotllets d'espinacs fa moooolt que els tinc a pendents! segur que m'encanteeeenn!! petons i mooolt bones festes

    ResponElimina

  7. Eva; Unes propostes que sempre van bé, sigui ara per aquets dies de Nadal, sigui per tot l'any... unes propostes que moltes vegades ja en tenim prou amb aixó sol...¡¡
    Que tingueu unes molt bones festes amb el teu home i tots els teus.
    Salutacions i petons¡¡ :O)

    ResponElimina
  8. Qué suerte ir de invitada, jajaja, yo no paro en la cocina y acabo muerta, pero más vale que es una vez al año. Me encantan tus aperitivos, me he guardado un par que me han gustado mucho y los haré en breve!
    Un besazo y Feliz Navidad!!

    ResponElimina
  9. El títol d'avui ja m'ha semblat més que suggerent en aquestes festes és important poder deixar coses preparades amb antel·lació en prenc bona nota! Una abraçada

    ResponElimina