11 de desembre del 2013

Crema de carabassa

Quan comença a fer fred a casa mengem cremes, caldos i sopes tot sovint per sopar. Una de les que més ens agraden és la de carabassa, així que no podia faltar la recepta al blog. Aquí va!




Ingredients:
400 gr de carabassa (sense pela ni filaments)
1 ceba
1 patata gran
aigua
sal i pebre
ceba fregida cruixent (envasada)

Passos a seguir:
Tallem la ceba a trossos i la daurem en una olla amb oli d'oliva. Quan estigui hi afegim la carabassa i la patata trossejada, una mica de sal i ho cobrim amb aigua i ho bullim fins que estiguin cuites, aproximadament uns 15-20 minuts (dependrà també del tamany dels trossos). Ho triturem ben fi amb el turmix. Comprovem el punt de sal i rectifiquem si fa falta. Servim ben calentó i amb uns trossets de ceba fregida cruixent per sobre.

Jo no hi acostumo a ficar res més, però podeu afegir-hi una mica de nata, un parell de formatgets, formatge ratllat...


21 comentaris:

  1. Deliciosa la crema de carabassa, entra molt bé i és lleugera per sopar. Jo també sóc molt de cullera a l'hivern. I també sóc una fan de la ceba fregida, la hi poso a tot arreu! Petons.

    ResponElimina
  2. A casa la carbassa ens encanta, i en crema la trobem molt bona.
    És un plat que a l'hivern es posa super bé!

    ResponElimina
  3. Jo també hi afegeixo tomàquet i/o pastanaga, queda molt més pujada de color i està igual de bona! Potser no és tan dolç, té un puntet àcid i li queda molt bé.

    ResponElimina
  4. La crema de carbasaa és una de les que més agraden a casa i no falta mai quan el fred arriba.
    Boníssima amb el toc cruixent de la ceba fregida.
    Petonets,
    Palmira

    ResponElimina
  5. Una molt bona crema Eva, el toc de la ceba cruixent li va de fàbula!

    Petons!

    ResponElimina
  6. Les cremes de carabassa no cansen mai. Una molt bona oferta per al fred. Una abraçada Eva,
    Nani

    ResponElimina
  7. És la crema que més m'agrada, en mengem molt a casa! petons

    ResponElimina
  8. Ara mateix estic fent una sopa perquè estic gelada...aquesta crema també m'aniria molt i molt bé!

    ResponElimina
  9. M'encanta el toc de la ceba cruixent!! Petonets!

    ResponElimina
  10. Me chiflan las cremas, sobre todo ahora con este frío ^_^ Y esta de calabaza, así sin más, sin queso ni na de na, es de mis preferidas.
    Un besazo

    ResponElimina
  11. Que buena!!! me encantan bien calentitas y con este frío que hace sientan de maravilla.
    Besos
    Cocinando con Momtse

    ResponElimina
  12. Hola, que tengas un lindo mes Navideño, un gusto pasar por tu genial blog, felicitaciones, te invito de forma cordial a que visites en el blog de Boris Estebitan y que leas un poema escrito por mí titulado “El guerrero Pegaso”, puse mucho de mí en ese poema, feliz finde.

    ResponElimina
  13. M'agrada molt la crema de carbassa i amb aquet toc de la seba encara ho ha d'estar mes de bona.
    Un petonàs!!
    http://cuinanatura.blogspot.com.es/

    ResponElimina
  14. Eva cielo me gusta esta crema tal cual la has hecho tu, con la cebollita fita tiene que estar de muerte, me ha encantado. Mil besicos tesoro

    ResponElimina
  15. Qué buena... con lo que me gusta a mi la crema de calabaza y para este frio ideal.
    besotes

    ResponElimina
  16. De las cremas que más me gustan por su sabor tan especial, qué buena!!!

    ResponElimina
  17. M'encanta la crema de carbassa. És vu molt cremosa i bona!!!

    ResponElimina
  18. Un plato sabroso y sanísimo los haya, ideal para estas fechas.

    Besos
    Miguel
    lareposteriademiguel.com

    ResponElimina
  19. me encanta la cremita de calabaza Eva! tan facil, sencilla y tan ricaa, una cena de 10, super sana y apetecible, te quedo estupenda. un besote

    ResponElimina
  20. Un bàsic a la meva cuina des de la tardor. És taaaan bona.
    Bones festes!

    ResponElimina
  21. POc cuinava jo amb carabassa, però des que me'n van regalar una de bon grossa m'hi estic aficionant.
    Les cremes de carabassa, amb coses ( brandada, gambes...) o sola són bones. moooolt bones!!!

    PTNTS
    dolça

    ResponElimina