26 de juliol del 2015

Escòcia: introducció i planning

Com passa el temps… avui fa 3 mesos que vam tornar d’Escòcia, i des de llavors que he volgut començar amb el relat d’aquest viatge que tant vam gaudir, perquè pogueu aprofitar-ho si planifiqueu viatjar-hi i perquè em quedi a mi el record per escrit de tot el que vam visitar.

Escòcia és un dels quatre països constituents del Regne Unit, i juntament amb Anglaterra i Gal·les forma part de l’illa de la Gran Bretanya. És un territori amb grans particularitats que ens va recordar Catalunya en algunes ocasions: unes tradicions pròpies molt arrelades i un sentiment nacionalista que ha provocat un reavivament de l’esperit independentista.

Royal Mile, Edimburg

El card, els tartans estampats a quadres, el golf, les ovelles i el monstre Nessie són dels símbols més identificatius d’aquest petit país que, si en teniu ocasió, heu de visitar.

Decidir quants dies anar-hi de viatge no és fàcil, nosaltres al final vam estar-hi 8 dies sencers (el 9è a primeríssima hora vam agafar l’avió per tornar) i vam organitzar la següent ruta sortint d'Edimburg, pujant a les Highlands, passant per l'illa d'Skye i tornant pels Trossachs:

Dia 1: Edimburg
Dia 2: Edimburg
Dia 3: Edimburg – St Andrews – Dunnotar Castle – Ballater
Dia 4: Ballater – Grantown on Spey – Nairn – Inverness – Drumnadrochit – Fort Augustus
Dia 5: Fort Augustus – Eilean Donan Castle - Illa d’Skye
Dia 6: Illa d’Skye
Dia 7: Illa d’Skye – Glenfinnan – Fort Williams – Luss - Balloch
Dia 8: Balloch – Aberfoyle – The Trossachs – Edimburg

Pel que fa a l’allotjament ens vam decantar per Bed & Breakfast tots els dies menys la última nit que vam estar en un Ibis al costat de l’aeroport. La veritat és que un cop surts d’Edimburg no veus hotels enlloc i tot són B&B. Allotjar-s'hi és una experiència totalment recomanable, en el nostre cas tots van ser molt agradables, còmodes i els propietaris molt acollidors.

El tema gastronomia és el que no ens va acabar de convèncer. Els plat nacional escocès és el haggis, una espècie de botifarra feta amb entranyes de xai o ovella entre altres ingredients, nosaltres no ens vam atrevir a provar-la ja que no som gaire d’aquest tipus de menjars… vam acabar sobrevivint a base de sandvitxos, amanides, pizzes, fish & chips i fruita, a banda dels esmorzars que si que els toquen bé! Pel que fa a les begudes el whisky és la més reconeguda internacionalment i la cervesa és molt popular entre els escosesos.

Un altre tema a tenir en compte és la moneda, que és la lliura esterlina de la mateixa manera que a tot el Regne Unit. La particularitat està en que 3 bancs escocesos tenen la potestat de produir els seus propis bitllets, vàlids a la Gran Bretanya, però que no acostumen a acceptar-se fora. Així que si us sobren bitllets de lliures escoceses les heu de canviar allà perquè aquí no us les acceptaran.

Tema clima, no sabria què dir-vos… bé, si, porteu sempre un impermeable i roba a capes, que pogueu posar-vos i treure-us segons la marxa, ja que el temps canvia en un moment. Nosaltres vam tenir moltíssima sort, i a més de tenir bona temperatura, només ens va ploure una tarda a partir de les 5 que ja és hora de retiro…

I com a últim incís d’aquesta introducció us diré que els escocesos són extremadament educats, simpàtics i agradables, una mica al contrari de la fama dels anglesos.

Ben aviat, explorem Edimburg!

Següent etapa: Edimburg (dia 1)

1. Nosaltres hi vam estar l'estiu passat i en tinc un record molt entranyable, sobretot de la tranquilitat de la illa de Skye, les muntanyes, aquella verdor, la humitat, la fauna... No m'importaria gens de tornar-hi!!
    Una sort haver-hi estat Eva!
    Petons
    Anna

2. M'has deixat amb ganes de saber més del vostre viatge. Només he estat a Edimburg i ens va agradar molt. Respecte al menjar t'haig de dir que va ser allà on vaig tastar el meu primer vegetarià, t'imagines perquè? doncs perquè quan en van dir que un dels plats del menú era haggis, vaig decidir que era millor decantar-se per l'opció vegetariana, ha, ha! Fins al proper lliurament! Un petonet!

1. Ha ha ha! no m'estranya que et decantessis per un vegetarià, els plats allà són súper carnívors i contundents!! a veure si em fico amb la continuació, jo també tinc ganes de reviure el viatge, un petó!

2. L'autor ha eliminat aquest comentari.

3. Jo vaig cada any a la zona de Stirling, ja que hi tinc uns amics allà, i tota Escòcia en general em té enamorada. Quant al clima, al juny del 2013 m'hi vaig haver de comprar un abric que abriga tant, que mai me l'he pogut posar a Barcelona!

4. Es un dels viatges que tenim pendent, potser el proper estiu,segur que et demanaré consells!
    Ara em toca dir-te bon agost, les maletes gairebé a punt per sortir de vacances i anar cap a casa!!!
    Petons i ens llegim en setembre!
    Palmira

5. M'ho apunto per quan hi anem!
    Petons, Eva!!!
    Olga

6. Quin viatge més xulo Eva!!! Ja m'agradaria anar-hi ja, però de moment toca fer país... que també el tenim ben bonic!!! bon estiu! petons

7. Vaig a llegir la segona entrega del viatge...així recordo el nostre viatge a Escòcia amb en Marc...molt poc programat i ple d'ensurts, encara que hipermegadivertit...la pròxima vegada haurem de seguir més els teus consells!!! Petonarros!