20 de juny del 2018

Coca de Sant Joan (Thmx)

Amb la Revetlla de Sant Joan a punt d'arribar toca fer proves per tenir una coca ben bona per celebrar-la. Jo fa anys que segueixo la recepta de la coca de Sant Joan que tinc publicada al blog, i si algun cop vaig de bòlit i no tinc temps per fer-la també ens encanta la coca de cabell d'àngel que és súper fàcil i ràpida de fer.






Aquest any, però, no podia deixar de fer proves amb la Thermomix, que m'està facilitant d'allò més les meves estones a la cuina. Així que aquí teniu la meva proposta: una coca de Sant Joan amb una mica de tot! crema, fruita confitada i pinyons ;)

Ingredients (1 coca de la mida de la safata del forn):

Crema pastissera:
350 gr de llet
2 ous L
35 gr de maizena
65 gr de sucre
1 c/c d'essència de vainilla

Massa:
200 gr de llet
25 gr de llevat fresc
400 gr de farina de força
50 gr de mantega
1 ou L
70 gr de sucre
1 c/c d'essència de vainilla
ratlladura d'una llimona
1 polsim de sal

Decoració:
1 grapat de pinyons (remullats 5 minuts en aigua)
fruita confitada
sucre

Passos a seguir:
Comencem fent la crema pastissera. Posem tots els ingredients al vas i programem 7 min/90º/vel 4. Buidem la crema dins d'una màniga pastissera i reservem.

Sense netejar el vas hi afegim la llet i la temperem 2 min/37º/vel 1. Afegim el llevat i mesclem 4 seg/vel 4.
Afegim la farina, la mantega, l'ou, el sucre, la vainilla, la ratlladura de llimona i la sal i pastem 4 min/espiga. Retirem la massa del vas, en fem una bola i la deixem llevar tapada en un bol que prèviament haurem untat amb una mica d'oli. Aquest llevat tardarà entre hora i hora i mitja i el volum de la massa es doblarà.

Passat aquest temps preescalfem el forn a 180º amb calor a dalt i baix. Retirem la massa del bol, la pastem una mica manualment per treure-li l'aire i l'estirem sobre la safata de forn folrada amb paper de fornejar. Repartim la crema pastissera, els trossos de fruita confitada i els pinyons, i empolvorem tota la superfície amb una mica de sucre. Deixem llevar durant uns 30-40 minuts.

Fornegem durant 20-25 minuts fins que agafi una mica de color. Deixem refredar i Bona Revetlla!




2 comentaris:

  1. Recepta apuntada! Estic en plena "operació revetlla"!
    Petonets, Eva
    Olga

    ResponElimina
  2. Això si que és una gran coca per la revetlla!
    Que la gaudeixis molt!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina