21 de març del 2013

Pa amb perles de xocolata

El dia que vaig veure la fotografia que il.lustrava aquesta recepta al blog Fogons, cuina & fotografia vaig saber que havia de fer aquest pa sí o sí, així que no vaig tardar ni una setmana a treure la meva (últimaments oblidada) panificadora de l'armari i ficar-me mans a l'obra.

El resultat va ser un pa enooooorme i força esponjós, una barreja entre pa de motlle i pa tradicional, amb un lleuger toc de canyella i amb unes perles de xocolata que el fan encara més apetitós! Ideal per esmorzar o berenar tota la setmana!


Si teniu panificadora no teniu excusa... aquí va la recepta! [Gemma, copio tal qual perquè no hi ha millor manera d'explicar-ho que la que vas utilitzar tu ;-)]

Ingredients:
550 grs. de farina
10 grs. de llevat sec de forner (jo vaig utilitzar el de la marca Maizena)
300 grs. de llet tèbia
½ cullerada de postres de canyella
ratlladures d’una llimona
1 ou, a temperatura ambient
1 cullerada sopera de sucre
100 grs de mantega
5 grs de sal
100 grs de perles de xocolata

Passos a seguir:
Comencem posant tots els ingredients a la cubeta de la panificadora, menys les perles de xocolata i la mantega, primer els sòlids i després els líquids, procurant que la sal i el sucre estiguin en llocs oposats de la panificadora i que la llevadura no es toqui mai amb la sal, ja que sinó aquesta última mataria les bactèries de la llevadura.
Tot seguit seleccionem el programa pa dolç, el pes 750 grs. i el torrat mig. Iniciem el programa, i quan veiem que tots els ingredients ja estan ben mesclats obrim la panificadora i hi anem afegint la mantega a poc a poc, aquesta amb una consistència una mica tova, no afegint un altre tros fins que l’anterior s’hagi integrat completament a la massa.
Tapem la panificadora i deixem que segueixi el seu procés. Tot seguit, quan la panificadora ens avisi amb el corresponent bip, hi afegim les perles de xocolata.
Tornem a tancar la panificadora i així fins que finalitzi el programa.



Fa més d'un any que tinc panificadora i encara no m'havia animat a fer un pa diferent, però després d'aquest... no tinc ganes de parar!!!


Ho han fet...


Montse

Judith


Algú més s'anima a fer-lo?

8 comentaris:

  1. T'ha quedat preciós, Eva! Jo no sé si m'hi atreveixo, els pans se'm resisteixen una mica, però amb xocolata ha de ser boníssim, i fet a casa no té rival! Petons

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Marina!! jo sóc novata total amb això dels pans, i aquest va quedar genial ell sol ;-) De veritat que només cal ficar els ingredients en ordre dins de la cubeta i asseure's al sofà amb un bon llibre o la TV, jaja. Un petó!

      Elimina
  2. Espectacular, jeje! T'ha quedat super alt, i és veritat, és boníssim!!! és un vici!!! a casa als meus fills els hi ha costat una mica menjar el pa que faig amb la panificadora, però de mica en mica he anat trobant-li el punt a les receptes i crec que he anat millorant molt, fins a arribar a aquest pa, que els hi encanta!
    Gràcies, bonica, em fa molta il·lusió!!!
    Comparteixo l'entrada al facebook, d'acord? gracies!!!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Gemma!! Primer que tot, gràcies per publicar al teu blog aquesta recepta, ha estat un gran descobriment!! El pa va quedar genial, i va créixer moltíssim, així que encara en tinc alguna llesca al congelador, només cal passar-la per la torradora per tenir un esmorzar boníssim ;-)
      I tant que pots compartir-nos al facebook, encantades!!! (per cert, et buscarem!!) Un petó!

      Elimina
  3. Us acabo de conèixer!! ja teniu nova seguidora. Em quedo a llegir-vos. Un plaer! petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Cinta! Benvinguda al nostre blog, que bé que ens hagis trobat ;-)
      M'he mirat el teu "Trossets de cuina" i m'ha encantat, així que jo també ja hi sóc!! Ens llegim, un petó!

      Elimina
  4. Respostes
    1. Quin lio de Gemmes XD
      Sí, una passada de gran i de bo ;-)

      Elimina