15 de setembre del 2014

Gaspatxo de síndria

Aquest gaspatxo d'avui és fruit de la necessitat de gastar un tros de síndria i uns tomàquets que ja estaven més madurs del que a mi m'agrada, així que he buscat una mica i aquest ha estat el resultat. És una crema molt lleugera, sense pa, i porta molt poc oli, així que és ideal a qualsevol moment.

Té un toc dolç que m'ha agradat molt, i presentat ens uns vasets petits també pot servir com a aperitiu estiuenc.




Ingredients (1 litre):
400 gr de síndria (sense pela ni llavors)
450 gr de tomàquets madurs
50 gr de ceba tendra
40 gr de pebrot verd
1 gra d'all petit
1 cullerada gran d'oli d'oliva
2 cullerades grans de vinagre blanc de vi
2/3 cullera petita (de cafè) de sal

Passos a seguir:
Pelem els tomàquets, els partim en dos o tres trossos i els fiquem en un recipient on afegim la resta d'ingredients. Triturem fins a obtenir una crema ben fina, i la reservem a la nevera per tal de servir-la ben freda.




Què us sembla, aprofitem els últims dies d'estiu per a fer aquest tipus de receptes?



13 comentaris:

  1. Sí! M'encanten aquestes receptes i aprofitant els últims dies d'estiu, em sembla fantàstic, ben fresquet i bo!

    Una abraçada!

    ResponElimina
  2. Boníssim i refrescant, que últimament fa una calor que no ha fet en tot l'estiu, així que receptes com aquesta són les que ens van més bé, Una abraçada maca!

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  3. Una variant deliciosa del clàssic gaspatxo. A mi posar-hi fruita també m'agrada molt, el toc dolcet li queda super bé.

    ResponElimina
  4. Aquest es el meu preferit. Que bo!! N'he menjat tot l'estiu!!! Una besada forta

    ResponElimina
  5. fa segles que no en faig, i això que està boníssim!!! Petonets

    ResponElimina
  6. I tant que si, aprofitem el que queda amb aquesta recepteta tan sugerent, i es que aviat la sindria es despedira fins l'any que be i es ara quan li hem de donar el valor que te.
    BONISSIM EL TEU GAZPACHO MACA.
    Petonet gran :)))

    ResponElimina
  7. Gràcies per les teves paraules, els últims mesos han sigut el que han sigut però ara mirant endavant!
    Quin gaspatxo més bó, tinc tots els ingredients per preparar-ho demà, m'agrada que no porti pà i tan sols ingredients sencillets!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  8. Cuántos platos deliciosos habrán surgido de la necesidad de aprovechar lo que tenemos a mano?, seguro que muchísimos, al final podemos sorprendernos de lo que podemos conseguir con pocos ingredientes y un poco de ingenio.

    Saludos!

    ResponElimina
  9. Aquí encara estem tenint calor per lo que un bon gaspatxo encara ve de gust :)
    petons

    ResponElimina
  10. ostras, amb sindria!! que bó! no l'he tastat mai, pero segur q m'encantaria, em sembla una proposta genial. ptons

    ResponElimina
  11. Que bo Eva! Tot l'estiu que en faig de gaspatxo de síndria! El trobo molt més bo que només amb tomàquet. Petons!

    ResponElimina