27 de juny del 2016

Calamars amb pèsols

Torno a la càrrega després del pont de Sant Joan, us heu animat a fer la vostra pròpia coca?
Jo aquest any per falta de temps he tornat a repetir la de pasta fullada amb cabell d'àngel, senzilla, ràpida i boníssima!!

I avui us presento un plat dels clàssics, uns calamars amb pèsols, una gran combinació. A més l'atmetlla picada li dóna un toc molt característic de la cuina catalana, a mi m'hi encanta.






Ingredients (4 persones):
400 gr d'anelles de calamar netes
safrà
4 patates mitjanes
1 fulla de llorer
250 gr de pèsols congelats
1 ceba
2 tomàquets pera madurs
50 gr d'ametlles torrades
oli d'oliva
sal
julivert

Passos a seguir:
Netegem les patates, els tomàquets i pelem la ceba.
Trossegem les patates, ratllem els tomàquets i tallem la ceba a trossos petits.
Bullim els pèsols uns 8 minuts i reservem.
Escalfem 4 cullerades soperes d'oli d'oliva en una cassola i hi sofregim la ceba durant uns 5 minuts. Afegim el tomàquets i continuem amb la cocció dos minuts més. Incorporem les anelles de calamar, els pèsols i les patates i ho sofregim junt un parell de minuts més removent contínuament.
Salem i cobrim amb aigua, afegim uns brins de safrà, el llorer, les ametlles picades i una rama de julivert tallat ben fi.
Seguim amb la cocció durant uns 20 minuts, fins que els calamars estiguin ben tendres.

10 comentaris:

  1. M'agrada... però avui començo setmana amb amanida, pura i dura... després del tip de coca que m'he fet... la culpa teva... mira, mira el blog...je, je, fora broma, estava deliciosa!!!petó

    ResponElimina
  2. Les salses amb atmelles m'encanten. El plat que ens portes avui s'em fa molt familiar, l'he fet semblan a vegades.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Un d'aquests plats típics que mai han de faltar, té una pinta!! La veritat es que sóc molt de menjar-lo fora de casa en restaurants pero mai el cuino jo, quina ràbia!
    Petonets;)

    ResponElimina
  4. Són plats clàssics de sempre i tenen un sabor molt especial! No hi ha res millor per donar-li cos a una salsa qu'unes bones ametlles torrades!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  5. Un altre d'aquells plats que m'agraden molt, i sempre el menjo fora de casa, però no els he cuinat mai. Bé, ara amb la teva recepta ja no tinc excusa! I amb la salsa d'ametlles deu estar de sucar-hi pa.!!

    ResponElimina
  6. Eva aquest plat és genial, jo no li poso tomàquet, però ha de quedar bo també,no?
    Ptns Bnica
    Marta

    ResponElimina
  7. Els clàssics sempre triomfen! I la picada....el toc especial!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  8. Que plato mas facil, mas rico, y mas veraniego, nunca he probado los calamares con guisantes pero la verdad que me han encantado. Mil besicos cielo

    ResponElimina
  9. Ai!!! Que boooooo!!! Aquest plat es veu tan, pero tan bo, i tan fàcil que m'encanta. Ara mateix prenc nota per fer-lo quant antes. Bon cap de setmana. Muaks

    ResponElimina
  10. Ja l'he fet! Molt fàcil i molt bo. Moltes gràcies!!!

    ResponElimina