24 de març del 2017

Pa miracle

Fer pa a casa m'agrada, però per falta de temps i coneixements no en faig tants com voldria. Al blog podeu trobar-hi unes quantes receptes de pans que m'he animat a fer, alguns més fàcils i ràpids i altres més complicats o vistosos.





Avui, però, us porto un pa que em va cridar l'atenció per lo facilíssim que és i pel seu nom, i sí, és un pa miracle, ideal per iniciar-se en aquest món.

Ingredients:
350 gr de farina de força
175 gr d'aigua
20 gr d'oli d'oliva
15 gr de llevat fresc
10 gr de sal

Passos a seguir:
Agafem un bol gran i hi fiquem la farina, hi esmicolem el llevat al centre i afegim l'oli i l'aigua. Ho pastem tot durant uns 6-8 minuts, i més o menys a la meitat d'aquest temps hi afegim la sal. Continuem pastem amb moviments ferms fins a integrar bé els ingredients. Donem forma de bola, pinzellem amb una mica d'oli i empolvorem amb una mica de farina. Col·loquem aquesta bola en una cassola o pyrex apte per al forn (d'aproximadament uns 20-22 cm de diàmetre) prèviament greixat. Deixem reposar durant 1 hora.
Preescalfem el forn a 220º, fem uns talls al pa amb un cúter o ganivet afilat, tapem el recipient i fornegem durant 30-35 minuts fins que la crosta estigui daurada.

** Recepta extreta de: Pan con webos fritos

7 comentaris:

  1. Un pa que surt molt bé, es ideal quan el temps no et sobra.
    Va ser el,primer que vaig fer.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Aquest pà sempre surt ben bo i més senzill no pot ser! A més em sembla que queda encara més esponjós si el fiques directament amb el forn fred, sense pre escalfar.
    Quina oloreta a casa a més! S'ha d'aprofitar abans que faci massa calor!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  3. M'ha agradat molt el nom del pa! M'hauré d'animar a provar-lo. Un dubte quan dius que el tapes al forn amb què ho fas? paper albal? ja em diràs una abraçada

    ResponElimina
  4. Aquest pa l'he fet moltes vegades! Si et trobes que no tens pa....et salva un sopar! El nom és molt divertit!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  5. doncs si, sembla molt fàcil i té una pinta espectacular! molt fan del pa fet a casa, a mi no em dura ni dos dies jeje...massa bo! petons

    ResponElimina
  6. No he cuinat mai aquest pa
    Em sembla senzill i el resultat molt bo.

    ResponElimina
  7. És que no hi ha res com el pa fet a casa!!!!! Que bo! 😊 I veus que no té perquè ser difícil 😉
    Petons bonica.

    ResponElimina