5 de juny del 2017

Pastís cruixent de poma

La recepta que us proposo avui és molt habitual com a postres a casa dels meus pares i la veritat és que ens encanta. Es prepara en molt poc temps i el resultat és boníssim, a més que també serveix per gastar aquelles pomes que es van quedant una mica toves.






Com que està feta amb pasta de full és millor consumir-la el mateix dia que la fornegeu, però us asseguro que això no serà un problema ;)

Ingredients:
1 làmina de pasta de full
2-3 pomes golden
sucre
melmelada de préssec o albercoc (opcional)

Passos a seguir:
Preescalfem el forn a 180º amb calor dalt i baix.
Estenem la làmina de pasta de full a sobre del mateix paper que porta i la fiquem a la safata del forn.
Empolvorem amb una mica de sucre,
Pelem les pomes, els traiem el cor i les tallem a làmines fines. Les repartim per sobre de tota la làmina de pasta de full superposant-les lleugerament. Tornem a empolvorar amb una mica de sucre i fornegem uns 20-25 minuts o fins que la massa estigui daurada.

Un cop fora del forn i per donar-li un acabat brillant i dolç podem pintar amb una mica de melmelada de préssec o albercoc. N'escalfem un parell de cullerades amb unes gotes d'aigua, per alleugerir-la, i pintem tota la superfície del pastís.

Espero que us animeu a fer-la!

8 comentaris:

  1. A casa meva també triomfa aquest pastís de poma amb pasta de full.
    Petons.

    ResponElimina
  2. M'agrada molt el pastís de poma. Jo normalment el faig amb crema a sota de la poma però d'aquesta manera em sembla una manera ràpida i ens estalviem fer la crema. Una abraçada

    ResponElimina
  3. És molt bo! La meva germana també la fa així i ens agrada moltíssim! Quan viviem tots junts a casa dels pares (abans de casar-me) ella el preparava molts diumenges. Aiiiiixxxxx....quins temps aquells!
    Petonets, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  4. A casa meva la fem exàctament igual, ens encanta i es fàcil i ràpida. Quan ve algú y no tenim postres sempre ho fem en un pim pam, la clau es tenir sempre pasta de full de reserva a casa i es pot improvitzar qualsevols postres amb fruites. Té molt bona pinta!

    ResponElimina
  5. Esta tarta con lo fácil que es a mi me da más satisfacción que muchas que llevan un montón de curro, jajaja. Me chiflan las tartas de manzana y como suelo tener hojaldre en casa siempre te saca de un apuro, aunque suelo hacer más pastelitos individuales. Riquísima.
    Besitos

    ResponElimina
  6. m'encanta!! pocs ingredients pero ben posats!! serviria posar-hi préssecs? tinc mooolts jeje petoons

    ResponElimina
  7. Si en tingués ara un tros no en deixaria ni les engrunes!

    ResponElimina
  8. S'ha de reconèixer que aquestes masses precuinades t'alegren el dia! En un plis prepares unes postres delicioses! I com no es poden deixar d'un dia per un altre, ja tens l'excusa perfecte per poder repetir! Bona setmana, bonica!!

    ResponElimina