6 de febrer del 2015

Orange curd

Aprofitant que tenia una idea en ment i que és temporada de taronges, ahir després de sopar vaig fer orange curd. Igual que la seva versió feta amb llimona, el lemon curd, és una crema dolça a base de fruita que a Anglaterra s'utilitza moltíssim: per a farcir pastissos, per menjar amb els típics scones, untada en una torrada, integrada en un bescuit o per farcir bombons.... hi ha moltes possibilitats!

El resultat és deliciós, una crema que quan es refreda queda espessa i amb un intens sabor a taronja... crec que no serà l'últim cop que la faci!




Ingredients:
60 gr de mantega al punt de pomada
100 gr de sucre
1 llimona*
2 taronges
2 ous

Passos a seguir:
Netegem bé les taronges i la llimona i ratllem la pell d'aquestes fruites, sense agafar la part blanca.
Un cop sense pell n'exprimim el suc i reservem.
En un bol o cassó que sigui apte per al bany maria hi fiquem els ous batuts i la resta d'ingredients, i batem una mica fins a integrar-los.
Fiquem aquesta mescla a coure al bany a maria, a foc mig, durant uns 20 minuts, remenant contínuament amb unes varetes, fins que obtinguem una crema suau.
La fiquem en un pot o recipient, la deixem refredar i la guardem a la nevera tapada.

Aneu amb compte amb la conservació ja que porta ou. He llegit vàries informacions i totes molt diverses... alguns diuen que només es guarda dos dies a la nevera, altres parlen de 15 dies, altres en fan conserva i fins i tot hi ha qui la congela!

Si algú l'ha fet i té alguna experiència aquí la pot compartir, jo de moment el que faré es gastar-la ben aviat ;)

* la recepta original porta només la meitat d'una llimona, jo no me'n vaig adonar i la vaig ficar sencera.

La recepta l'he vist a: Mi Gran Diversión

22 comentaris:

  1. Ostres ara feia dies que no passava per aquí i la veritat és que per cap blog... i mira que sempre m'encanta visitar-vos, però he anat una mica liada i no he pogut fins ara i per la meva sorpresa he trobat el blog renovat! Que bonic!! M'encanta, enhorabona pel nou disseny!! :D

    I què dir d'aquesta recepta i de la foto que l'acompanya? Que també m'encanta! Tant el lemon curd com aquest de taronja són fantàstics i perfectes per fer diferents elaboracions ;) T'ha quedat genial!!

    Un petonet bonica!

    ResponElimina
  2. Ara que ho has preparat, ja saps, a fer bombons, jajaja!!
    Oi que és bona la crema! Jo me la menjaria a cullerades!

    Petons, i bon cap de setmana!

    ResponElimina
  3. La versió amb taronja ambé ens agrada molt a casa i moltes vegades la fem servir per fer iogurts!

    Petons i bon cap de setmana!
    Palmira

    ResponElimina
  4. Quin coloret mes maco, jo només coneixia la lemon curd, però amb taronja ha d'estar molt bona!
    També m'agrada molt el canvi de look del blog, que bonic.
    Bon cap de semana!

    ResponElimina
  5. La darrera vegada que vaig fer la versió llimona, no va arribar a formar part de cap recepta: va desaparèixer encara no sé com!!! ;) No l'he fet mai amb taronja però pinta igual de bó i perillòs!!!
    Bon cap de setmana guapa!
    P.s - genial la rentada de cara del bloc!! A mi també em tocarà aviat... em fa una mandra però... :)

    ResponElimina
  6. Mira, quina casualitat. Jo acab de publicar ara mateix una tarta de formatge i lemon curd. Ara ja veig que l´hauré de prerarar amb Orange curd, que no n´havia sentit parlar mai. M´encanta s´idea ara que ses taronges son tan bones. Bon cap de setmana. Bs

    ResponElimina
  7. Quina bona pinta, jo només he probat el de lemon y fa anys i recordo que me'l menjava untat a sobre les magdalenes i els sobaos, quins records. Amb taronja ha de quedar genial!

    ResponElimina
  8. Mai m'havia cridat l'atenció ni el lemon curd i encara menys l'orange curd perquè el desconeixia, però t'he una pinta espectacular i és fàcil imaginar que ha de ser boníssim i fresc!! M'ho guardo per experimentar algun dia ;) ptons

    ResponElimina
  9. Mai he fet lemon curd ni orange curd!! I m'estan entrant unes ganes.......
    Petonets!
    Olga

    ResponElimina
  10. Mai he fet lemon curd ni orange curd!! I m'estan entrant unes ganes.......
    Petonets!
    Olga

    ResponElimina
  11. No he testat mai l'orange curd, pero m'apunto la recepta.
    Per cert, m'encanta el nou look del blog... qué xulo!!!!
    petons

    ResponElimina
  12. Quines ganes de ficar el dit o per ser més fina la cullereta i começar a menjar.
    Aa tinc ganes de veure que has fet amb l'orange curd.
    Petons.

    ResponElimina
  13. Té molt bona pinta!. Es com una mena de melmelada oi? però amb mantenga i menys sucre... Quina tentació.

    ResponElimina
  14. Eva... Em sembla que, de totes les cremes de cítrics possibles, només em falta tastar la de taronja... i la veritat és que tempta molt...! A veure si et robo la recepta ben aviat! ;)
    Petó!

    ResponElimina
  15. Mmmm primer lemond, ara toca orange!! La faré Eva, moltes gràcies per la recepta.
    Anna

    ResponElimina
  16. Quina bona pinta, Eva!! Només he tastat la Lemon Curd, però amb taronja deu estar deliciosa.
    Sobre el que comentes, em va dir una noia anglesa que més de dos dies no es pot tenir, després és perillós pel tema de l'ou. Però segur que no dura tant jeje
    Molts petons!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Efectivament Núria!! ha durat dos dies, ni un més!! estava tremenda, un petó i gràcies per la info!!

      Elimina
  17. En casa no tendríamos problemas para conservar esta crema, el mismo día cae seguro... En postres y dulces soy más de naranjas que de limones, sin haberla probado, seguro que me gusta más que el lemon curd.

    Saludos!

    ResponElimina
  18. Jo tambe vaig frrc aquesta recepta quan la vaig a Mi gran Diversión i he de dir q surt molt bona e irresitible.
    una salutacio

    ResponElimina
  19. L'autor ha eliminat aquest comentari.

    ResponElimina
  20. Que rica te ha quedado , la verdad es que son deliciosas y sirven para acompañar muchos postres, muchas gracias por el enlace
    Bss

    ResponElimina
  21. Vaig tastar el lemon curd i estava de mort, provaré l'orange curd i no crec que hagi de patir pel temps de caducitat: no durarà res a casa una cosa tan bona! Una abrçada!

    ResponElimina