4 d’abril del 2017

Mona tradicional de Pasqua

Ja comencen a veure's als aparadors de les pastisseries les figures de xocolata que coronaran les mones de Pasqua d'aquest any, que estan a punt d'arribar. Jo cada any li faig a la meva neboda la mona de Pasqua de xocolata totalment al seu gust i per això és la única recepta que tinc publicada fins ara.






Aquest any, però, m'animo amb la mona tradicional de Pasqua, la que té el seu origen molts segles enrera i que està coronada amb ous durs. La vaig fer fa un parell de setmanes i ens la vam cruspir per berenar, no deixa de ser un brioche així que recent fet és espectacular!

Ingredients:

Per la massa mare:
175 gr de farina de força
90 gr d'aigua
10 gr de llevat fresc

Per la mona:
250 gr de farina de força
2 ous L
65 gr de sucre
40 ml d'aigua
la ratlladura d'una llimona
25 gr d'oli d'oliva suau
la massa mare
2 ous durs per decorar
1 ou batut per pinzellar
fideus de colors (opcional)

Passos a seguir:
Comencem preparant la massa mare i per fer-ho dissoldrem el llevat en l'aigua tèbia i hi afegirem la farina. Treballarem la massa fins a obtenir una mescla homogènia. Formem una bola i la deixem en un bol enfarinat i tapat amb un drap de cuina durant dues hores.

Passat aquest temps ens fiquem amb la resta. Agafem un bol gran i hi fiquem la farina, els ous lleugerament batuts, el sucre, la ratlladura de la llimona i la massa mare. Ho pastem a mà o a màquina, i anem afegint els 40 ml d'aigua fins que la massa quedi lligada i no s'enganxi a les mans. Llavors hi afegim l'oli d'oliva i continuem pastant fins que s'absorbeixi del tot.

Donem forma de bola i la deixem reposar en un bol enfarinat durant tres hores tapada amb un drap de cuina. Passat aquest temps de fermentació la pastem uns segons per treure l'aire, reservem un pessic de massa, i partint de la forma de bola clavem els dits al centre i anem donant forma de corona, igual que fem quan fem el Tortell de Reis o els bagels.

Col·loquem a sobre els dos ous durs i amb la massa reservada fem unes tires primes per dibuixar una creu sobre aquests ous. Pintem la mona amb l'ou batut i la deixem reposar durant uns 30 minuts. Passat aquest temps tornem a pintar-la, la decorem amb fideus de colors i la fornegem a 180º durant uns 25 minuts o fins que estigui daurada.

** Recepta adaptada de: Cuina per a llaminers


9 comentaris:

  1. Recent fet és quan millor està aquesta mona tradicional!
    Tot i que per molts nens els més important de la mona són les figures!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. Coincideixo que acabada de fer està tendre i boníssima i l'oloreta que surt del forn mentres s'està fent no te preu.
    Petons.

    ResponElimina
  3. Mira, jo aquest any també tinc pensat fer aquesta :) Molt guai! El brioix és un pa boníssim per a qualsevol ocasió.
    Fantàstic Eva!

    ResponElimina
  4. Jo també tinc pendent de fer la mona tradicional. Aviam si m´animo que quan la veig em ve salivera.

    ResponElimina
  5. A mi també m'agrada molt fer aquestes mones! Són les meves preferides! T'ha quedat molt bonica, molt acolorida.
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  6. Nena, te ha quedado impresionante! Yo no tengo ni idea de masas pero admiro lo que hacéis las demás porque tiene que ser increible recién hecha por ti misma!
    Un besazo y feliz Semana Santa.

    ResponElimina
  7. Doncs jo faig les mones també però no en faig d'aquestes tradicionals, jo les faig de xocolata i sares (amb ametlles a sobre) però potser m'animo a provar de fer-la per menjar-la nosaltres a casa. Una abraçada

    ResponElimina
  8. La clásica mona que siempre apetece y que te ha quedado muy bien.
    peto

    ResponElimina