18 d’abril del 2017

Paté de llenties vermelles

Fa uns dies vaig veure per Instagram aquest paté de llenties vermelles, i com que fa temps que en tinc a casa i encara no les havia provat vaig fer-lo en un moment.






Aquestes llenties de color taronja no tenen pell, el que les fa ideals per les persones amb problemes digestius, i són perfectes per cuinar cremes, purés o sopes. Tenen un alt contingut un ferro, zinc, seleni, hidrats de carboni, proteïnes, etc. Després de la cocció el seu color es més aviat groguenc.

Aquest paté o dip no pot tenir una elaboració més fàcil, i queda amb un gust suau que estic segura que agradarà a tothom. Podeu menjar-lo untat en torrades, amb bastonets de verdures crues, com a base per un entrepà... boníssima de totes maneres!

Ingredients (1 pot mitjà):
100 gr de llenties vermelles
20 gr d'oli d'oliva
20 gr d'anacards crus i sense sal
1 c/c de sal marina

c/c: culleradeta de cafè

Passos a seguir:
Bullim les llenties durant 10 minuts. Les escorrem bé i les fiquem en un recipient juntament amb la resta d'ingredients. Triturem bé fins a obtenir una crema homogènia. La fiquem en un pot o bol i la deixem refredar.
Pot consumir-se a temperatura ambient o directament de la nevera, on podeu conservar-la durant 4-5 dies.

Heu provat aquesta varietat de llentia? si és així proposeu-me més receptes que tinc ganes de provar-les!

10 comentaris:

  1. Son unes llentíes molt bones per triturar. Un paté que ha de ser per llepar-se els dits, bo i sa.
    Petons.

    ResponElimina
  2. Saps que no les he fet mai... les he vist moltes vegades al super però jo sempre acabo comprant les de sempre per fer-les guisades. La propera vegada en compraré un paquet i ho provarem: aquest paté/dip té molt bona pinta!
    Petons

    ResponElimina
  3. Tenen un sabor molt suau i a més la cocció és molt curta. En sopes i cremes m'encanten però en paté mai les he provat. M'emporto la recepta que tinc tots els ingredients a casa!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  4. No les he comprat mai, tot i que sempre em criden l'atenció. Les provaré! Moltes gràcies per la informació i per la teva recepta!
    Petonets, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  5. Les he vist molts cops però mai les he comprat, ara m'has donat la recepta ideal per fer m´des variats i sans els meus esmorzars, me l'anoto.

    ResponElimina
  6. Mmm quina bona pinta! jo no les he provat mai les llenties vermelles i menys amb paté però prenc nota. Una abraçada

    ResponElimina
  7. guauuu que booo aquest paté!! m'agraden molt els dips vegetals, em senten super bé i són ideals per qualsevol moment del dia! m'apunto la teva recepta ! petons

    ResponElimina

  8. Eva; Com molt bé dius, aquest paté és ideal per acompanyar amb torradetes, l'anacard cru l'hi dóna gust i una mica de consistència en aquest paté.
    Que tinguis un bon somriure Eva¡¡ :O)

    ResponElimina