23 d’octubre del 2014

Hamburgueses de quinoa i espinacs

Amb el repte del Memòries del mes passat em vaig estrenar fent hamburgueses de lluç i gambes a casa, les meves primeres hamburgueses vaja! I després de l'èxit vaig decidir continuar amb el tema i avui us en porto unes de de quinoa i espinacs.

La combinació me la va suggerir una amiga que viu a Alemanya, i després de mirar una mica per la xarxa sense trobar massa cosa, amb el Joan hem provat de fer la nostra pròpia combinació i el resultat ens ha agradat molt, així que us animem a que la proveu!




Ingredients (6 hamburgueses):
100 gr de quinoa ecològica
150 gr d'espinacs (pes escaldats i escorreguts)
1 ou
1 gra d'all
oli i sal
pa ratllat

Passos a seguir:
Coieu la quinoa seguint les instruccions del fabricant, en el meu cas durant 15 minuts amb el doble de volum d'aigua que de quinoa. Un cop feta la passem a un bol perquè es refredi, i tot seguit hi afegim els espinacs trossejats, l'ou batut, l'all tallat ben petit i la sal. Ho mesclem tot bé i segons la textura hi afegim una mica de pa ratllat perquè sigui més fàcil dividir-ho en 6 parts i moldejar-les en forma d'hamburguesa. Les arrebossem amb més pa ratllat i ja estan llestes per coure o per congelar.

Com que no tenen molt cos us aconsello congelar-les, i mitja hora abans de consumir-les les traieu perquè es descongelessin una mica, i passats uns 20 minuts les podeu coure a la planxa o en una paella amb poc oli durant uns 4 minuts per cada banda, a foc mig.





Espero que us animeu a provar-les, la combinació de quinoa i espinacs és molt nutritiva i saludable, i a més són sorprenentment gustoses!


16 comentaris:

  1. Segur que m'agrada, la quinoa ja forma part de la meva despensa i sempre va bé trobar noves receptes.
    Petons.

    ResponElimina
  2. encara cuino poc amb quinoa, i això que és super sana. M'apunto la recepta, que a casa les hamburgueses vegetals tenen molt èxit.

    ResponElimina
  3. Aquesta classe d'hamburgueses fa poc que les vaig provar i la veritat és que m'agraden moltíssim! Aquestes amb la quinoa i els espinacs han d'estar boníssimes, us van quedar genials!!

    Un petonet!!

    ResponElimina
  4. Una hamburguesa molt original i te de ser boníssima

    ResponElimina
  5. Cada día m'agraden mes la HAMBURGUESAS VEGETALS, aixís es que la teva recepteta, veura la llum a casa ben aviat si Deu vol.
    UNA FORTA ABRAÇADA MACA :))))

    ResponElimina
  6. Que originals! Ho haig de provar! un petó maca

    Les receptes que m'agraden

    ResponElimina
  7. No poden ser més sanes aquestes hamburgueses!
    Petons

    ResponElimina
  8. Quina cosa més bona! Des que vaig descobrir la quinoa que la faig servir per tot. Fins i tot vaig trobar una vegada hamburgueses com tu (no d'espinacs) però es trencaven i no hi he tornat. A veure si m'animo i faig aquestes teves que semblen ben fermes! ☺

    ResponElimina
    Respostes
    1. Hola Dolors!! un gran descobriment la quinoa! jo per evitar que se'm trenquin, tant les hamburgueses com les croquetes, les congelo ;) Un petó!

      Elimina
  9. En preparo unes molt semblants tot i que vaig fent amb les verdures que tinc per casa!
    Segur que aquestes ens agraden, no passem cap setmana sense menjar quinoa!!!
    Una abraçada,
    Palmira

    ResponElimina
  10. Ja tardo en provar la quinoa...he vist un munt de receptes, com aquesta, molt interessants! Petons!

    ResponElimina
  11. Crec que compraré quinoa només per provar aquest plat, quina alternativa d'hamburgueses tan bona!!!
    petons

    ResponElimina
  12. Ahir les vaig fer....i van triomfar!
    Se'ls pot assignar quatre etiquestes: vegetarianes, ecològiques, sense gluten i boníssimes!
    Una combinació així no és gens fàcil de trobar a les botigues.
    Un canvi: sofregit de ceba enlloc d'alls.
    Un extra: formatge parmesà ratllat.
    I una petita trampa: coure la quinoa a la termomix (girant al revès) mentre els espinacs es fan al vapor a al cistella.
    Gràcies Eva!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Laura, m'alegro que t'agradessin i gràcies per les teves aportacions, les provaré totes menys la de coure la quinoa a la TX... almenys de moment!! un petó!

      Elimina