15 de gener del 2018

Magdalenes de poble

Des de fa uns mesos participo (o intento fer-ho) a un repte a Instagram proposat per Cocinando sabores. Avui tocava publicar unes magdalenes i he fet la recepta familiar que ella ens proposava: unes magdalenes de poble amb un toc de llimona que estan per no parar de menjar-ne. Podeu veure la meva publicació al meu Instagram i la resta sota el hashtag #estosieslabuenamagdalena.






Ingredients (12 unitats):
2 ous M
150 gr de sucre
un polsim de sal
100 gr d'oli de girasol o d'oliva suau
85 gr de llet
la ratlladura d'una llimona
250 gr de farina
10 gr de llevat químic

Passos a seguir:
En un bol batem els ous i el sucre uns 5 minuts o fins que doblin el seu volum. Afegim la ratlladura de llimona i la sal i batem fins a integrar. Afegim l'oli i la llet i continuem batent 2 minuts més.
En un bol a part tamisem la farina i el llevat. L'incorporem a la mescla líquida i l'integrem a mà amb l'ajuda d'una llengua o espàtula.
Repartim la mescla en 12 motlles de magdalena, omplint-los fins aproximadament unes 3/4 parts.
Reservem a la nevera durant 25 minuts. És important que la massa es refredi perquè després creixin força al fornejar-les.
Quan quedin uns 10 minuts de refrigerat anem preescalfant el forn a 250 graus amb calor a dalt i baix (sense ventilador).
Abans de fornejar repartim una mica de sucre per sobre de les magdalenes. Les fiquem al forn i abaixem la temperatura a 220º. Les coem durant 10 minuts a aquesta temperatura i 5 minuts més a 200º.
Les deixem refredar sobre una reixeta i llestes.


6 comentaris:

  1. Eva, jo he descobert el seu repte fa molt poquet! Ha estat engrescador! Moltes gràcies per la recepta d'aquestes magdalenes tan impressionants!
    Petonets i bona setmana,
    Olga

    ResponElimina
  2. Quina bona pinta aquestes magdalenes! A mi instagram no m'acaba d'agradar però potser és perque el meu móvil pobret...
    Petons i bon dimecres!
    Palmira

    ResponElimina
  3. Mmm quina bona pinta! Ara fa molt de temps que no faig magdalenes. Trobo que m'hauré de tornar a animar! Una abraçada

    ResponElimina
  4. El que fa que no faig magdalenes. Me n'adono de la diferencia quan a casa compren les elaborades al súper i no tenen res a veure amb les fetes a casa. Estic molt desconctada y no coneixia aquest repte, li faré una ullada. Tenen una pinta espectacular, la buena magdalena!!
    Un petó maques!!

    ResponElimina
  5. Noia jo les magdalenes me les puc menjar en un sospir: em tornen boja! No necessito res més que unes magdalenes així com les teves: senzilles i ben gustoses!!
    Bona setmana Eva!!

    ResponElimina
  6. Me l'apunto, que les magdalenes també són la meva perdició!! Són tan senzilles i tan saboroses!! Petonets!

    ResponElimina