14 de febrer del 2018

Col amb carabassó, pebrot i pernil

La col no és una verdura que acostumem a menjar molt a casa, normalment la comprem per fer l'amanida coleslaw, però l'últim cop vaig provar aquesta recepta de la Thermomix i queda ampliat el receptari!






Ingredients (4 persones):
600 gr de col, sense tronc, tallada a trossos del tamany d'un ou
100 gr de pebrot vermell
100 gr de ceba
2 grans d'all
50 gr d'oli d'oliva
100 gr de pernil salat a daus
150 gr de carabassó
100 gr de salsa de tomàquet
1/2 c/c de sal

julivert picat per decorar (opcional)

c/c: culleradeta de cafè

Passos a seguir (Thermomix):
Posem al vas la meitat de la col i trossegem 4 seg/vel 4. La retirem a un bol i reservem. Fem el mateix pas per l'altra meitat de la col i l'afegim també al bol.
Posem al vas el pebrot, la ceba, els alls i l'oli, trossegem 4 seg/vel 4 i sofregim 8 min/120º/vel 1.
Incorporem el pernil, el carabassó trossejat, la salsa de tomàquet, la col i la sal i programem 20 min/100º/gir invers/velocitat cullera.
Servim amb una mica de julivert per sobre.

Passos a seguir (tradicional):
Amb l'ajuda d'una picadora o amb un ganivet tallem la col ben fineta i la reservem en un bol gran.
Trossegem el pebrot i la ceba i el sofregim en una paella juntament amb els alls picats durant uns 8-10 minuts.
Incorporem el pernil, el carabassó trossejat, la salsa de tomàquet, la col i la sal i continuem uns 20 minuts més fins que estigui ben cuit.
Servim amb una mica de julivert per sobre.

** Recepta extreta de: Cookidoo


6 comentaris:

  1. Haurem de provar la col així perque 2 cols cada setmana a la cistella eco hem d'anar buscant idees noves!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. Para gustos los colores, verdad? a mi la ensalada de col no me apasiona pero sin embargo la suelo hacer mucho con ajito, jamón y pimentón. La tuya es más completa, la tendré en cuenta la próxima vez.
    Un besito guapa y feliz finde

    ResponElimina
  3. Molt bona idea, sí senyora!! Tot i que aquesta no te l'agafaré que a mi la col em fa mal d'estomac però estic segura que el gust és ben bo!! :)
    Petons reina!

    ResponElimina
  4. Provaré aquesta recepta, a casa si que ens agrada molt la col i la cuino sovint.

    ResponElimina
  5. m'encanten aquestes receptes on inclouen tot de verdures! jo ho faig molt a casa, amb les verdures que no se que fer-ne!! aquesta teva me l'apunto! petons

    ResponElimina
  6. Em sembla una combinació genial. Jo la col a casa l'acostumo a fer amb patata i bacon. Així que m'agrada la idea de renovar recepta. Una abraçada

    ResponElimina