20 d’abril del 2018

Azukis amb verdures {olla exprés}

Les azukis són una llegum vermella amb forma de ronyó, amb molt bones propietats depuratives i amb un alt nivell de nutrients.

Fa temps vaig comprar-ne per provar de cuinar-les a casa i entre una cosa i una altra han passat les setmanes i fins ara no m'hi he ficat. Quina gran sorpresa! Ens han encantat, ha quedat un guisat saborós i lleuger, i com que l'he cuinat a l'olla exprés la cosa ha estat ràpida ;)






Ingredients (3 racions):
240 gr d'azukis (en remull 12h)
2 alls
1 ceba mitjana
100 gr de pastanaga
100 gr de pebrot vermell
100 gr de carabassó
20 gr d'oli d'oliva
1'5 c/c de sal
1 c/c de cúrcuma
1 c/c de pimentó vermell de la Vera
pebre negre
alga kombu
850 ml d'aigua

Passos a seguir:
Fiquem a l'olla exprés les azukis escorregudes, els alls pelats, la ceba tallada a quarts, la pastanaga pelada i a rodanxes una mica amples, el pebrot vermell i el carabassó a trossos mitjans, l'oli, la sal, les espècies i un tros d'alga kombu.
Ho cobrim amb l'aigua, tapem l'olla i un cop comenci a treure vapor deixem coure a foc mig (nivell 5 de 12) durant 30 minuts.
Un cop passat aquest temps apaguem el foc, deixem que surti tot el vapor, obrim l'olla i ja podem servir.


6 comentaris:

  1. No les he tastades encara! Però com m'agraden molt els llegums m'apunto la recepta!!

    ResponElimina
  2. Respostes
    1. Hola David, les deixo en remull 12h o tota la nit i directes a l'olla amb totes les verdures en cru. Súper senzill!!

      Elimina
  3. Desconec totalment aquest llegum, Eva! Serà qüestió de trobar-les i tastar-les!
    Petonets,
    Olga

    ResponElimina
  4. Jo també tinc azukis a casa i encara no les he provat de fer! jajaja ara m'hi has fet pensar. Una abraçada

    ResponElimina
  5. Muchas gracias, una receta deliciosa. Desde Canarias un saludo.

    ResponElimina