9 de setembre del 2013

Carabassons lluna farcits

D'un temps cap aquí he vist força vegades a altres blogs de cuina receptes amb carabassons lluna, que per mi eren desconeguts. I clar, quan vaig veure'ls al súper no m'ho faig pensar dos cops i vaig comprar-ne, són tan versàtils com els normals però com més m'agraden són farcits, ja que a part de bons queden molt ben presentats.




Ingredients:
4 carabassons lluna
300 gr de llonganissa (o carn picada)
1 ceba
1/2 pebrot vermell
1 pebrot verd italià
mozzarella ratllada
oli, sal i pebre

Passos a seguir:
Comencem netejant els carabassons, tallant-ne la part superior i buidant-los amb l'ajuda d'una cullera. Tot seguit els fiquem a bullir durant 12 minuts i un cop passat aquest temps deixem que es refredin mentre cuinem el farciment.
Tallem la ceba ben petita i la sofregim durant uns 5 minuts amb una mica d'oli. Hi afegim els pebrots tallats a daus i la meitat de la polpa que hem extret i quan estigui gairebé cuit hi afegim la llonganissa trossejada o la carn picada. Salpebrem al gust i continuem coient fins que la carn estigui feta.
Farcim els carabassons amb aquesta mescla, hi fiquem mozzarella ratllada a sobre i gratinem uns 5 minuts al forn.





Ja tenim un plat ben complert i nutritiu, ideal també per a portar a la carmanyola si us heu de quedar a dinar a la feina. I com que no es llença res amb la resta de la polpa del carabassó podeu fer una truita, una crema, sofregir-ho amb altres verdures i acompanyar-ho de cuscús, arròs... en fi, moltíssimes opcions!

14 comentaris:

  1. Mmmmmmmmmmmmmmm jo tambe vull aquests carabassons!!!! jooolines!!! Aqui no en trobo i m'encanten!! Son tan bonics i tan agradables a la vista!!! M'encanta la recepta, quina delicia guapa! Petons,

    ResponElimina
  2. A mi em passa igual, els he vist a molts llocs i ja tinc ganes de fer-los, però últimament no hi ha manera de trobar-ne, jajaja!!!

    T'han quedat molt bé, fan una pinta estupenda!

    Petons!

    ResponElimina
  3. Quina bona pinta! una altra bona idea per menjar els carbassons i oblidar-se per uns dies de l'eterna vichyssois...

    ResponElimina
  4. Me encantan las verduras rellenas, muy buena receta :)
    Estos calabacines son unos redonditos,no? Jamás los he visto aquí, pero los compraba en Argentina y también los solía haccer rellenos.
    Además si guardas la pulpa para otra preparación, aprovechamiento máximo, cómo debe de ser!
    Un besito

    ResponElimina
  5. Quina bona pinta!!! M'encanten com queden de bonics aquests carbassons. A part han d'estar boníssims :)
    petons

    ResponElimina
  6. yo tampoco encuentro nunca estos calabacines y mira que les tengo ganas,tienen muy buena pinta...besos

    ResponElimina
  7. No ho he provat mai, i això que ho he vist en molts blocs. Una recepta genial!! petons

    ResponElimina
  8. Un plat exquisit i molt sa! I la presentació fa molt de goig! Petonets!

    ResponElimina
  9. Quina bona combinació, les verdures i la llonganissa! A veure si trobo carabassons d'aquestos classe, els nostres són els normals. Petons.

    ResponElimina
  10. me encantan los calabaciones rellenos, estos os quedaron fantasticos! yo tampoco los he visto por aqui, pero seguire buscando..un besote

    ResponElimina
  11. costa una mica de trobar aquest tipus de carbassons.
    Has fet una recepta boníssima.
    ¡¡¡feliç diada!!!

    ResponElimina
  12. mmm, aquests carbassons lluna son una monada. Jo els trobo al Lidl!
    i al farcit....boníssim...una combinació fantástica, amb el toc pebrots.
    Una salutació!!!!!!!!!!!

    ResponElimina
  13. Gràcies pels vostres comentaris! jo aquests carabassons només els he vist al lidl, així que ja sabeu on trobar-los!

    Gracias a todos por los comentarios! yo estos calabacines sólo los he visto en lidl, así que ya sabéis donde encontrarlos!

    ResponElimina