21 de setembre del 2013

Lasanya de verdures

Avui us proposa aquesta recepta de lasanya vegetal amb la que participo al repte mensual de Memòries d'una cuinera. Una recepta ideal per a portar a la carmanyola i dinar a la feina ;)




Ingredients:
Les verdures que més us agradin, no us fico quantitats perquè ho faig sempre a ull, si us en sobra podeu preparar una truita, barrejar-ho amb pasta... al gust! Jo hi he ficat:
ceba
carabassó
albergínia
pastanagues
pebrot vermell
perbrot verd

vi blanc
oli, sal i pebre
làmines de lasanya (sempre utilitzo les del carrefour d'espinacs perquè no cal ni bullir-les ni hidratar-les en aigua, es monten directament i al forn)
una bola de mozzarela fresca
pa ratllat




Passos a seguir:
Tallem totes les verdures a trossets petits, fiquem oli en una paella i comencem sofregint la ceba, quan comenci a quedar trasparent hi afegim la resta de verdures, les salpebrem, i anem sofregint a foc lent. Quan faci uns deu minuts que està al foc hi tirem un raig de vi blanc i deixem al foc fins que es cogui del tot.
Un cop està la verdura cuita podem començar a muntar la lasanya. Impregnem el fons de la safata amb una miqueta d'oli i cobrim amb làmines de pasta, fiquem a sobre una capa de verdures i continuem amb una altra de pasta, verdures... fins a acabar amb una de pasta.
Jo per alleugerir una mica la lasanya normalment no hi fico beixamel. Us deixo la meva proposta més ràpida i lleugera: tallem una bola de mozzarella fresca ben fineta, cobrim la superfície de la lasanya, empolvoem amb pa ratllat i gratinem al forn durant uns 5 minuts, fins que estigui daurat i cruixent.




Què us sembla? per mi és un dinar de carmanyola de luxe!


Ho han fet...

Anabel




17 comentaris:

  1. Quins nervis, eh? Felicitats Montse i per molts anys!!! En un dia com avui i encara has pogut treure una estona per compartir amb tots nosaltres, Eva. Això és dedicació, si senyora. I que bona que resulta la lasanya només amb verduretes... Que gaudiu de la celebració... en un dia tan bo com fa avui!!!

    ResponElimina
  2. Moltes felicitats a la Montse! I també a l'Eva per mantenir el blog tan bé i amb aquestes receptes tan saboroses. Aquesta lasanya és realment de luxe i súper saludable, amb carmAnyola o sense. Petons i disfruteu del dia!

    ResponElimina
  3. Moltes felicitatsa la Montse!!!
    La lasanya es veu súper bona.
    Seguro que va ser un casament estupendo :)
    petons

    ResponElimina
  4. moltes felicitats Montse!! aquesta lasanya es fantastica per endur-me demà de taper!! a disfrutar! petons

    ResponElimina
  5. En primer lloc moltíssimes felicitats Montse!!! I aquesta dedicatòria sembla ben deliciosa!! Gaudiu del dia! petons

    ResponElimina
  6. Eva muchas felicidades a tu amiga Montse en su boda.
    Y una lasaña super buena y vegetal que me encanta
    Bona setmana

    ResponElimina
  7. Doncs des d'aquí moltes felicitats a la Montse!
    Desitjo que hagi estat un gran dia per als nuvis, i que tinguin una vida molt feliç.
    I què dir de la lassanya? Doncs que em sembla genial, per als que com jo, sempre hem de pensar en què fem de menjar per emportar-nos a la feina...

    Petons, i feliç setmana!

    ResponElimina
  8. Felicitats Montse!!! Espero que hagi sigut un dia genial. Jo em vaig casar el dia 14 i va ser fantàstic!!!

    M'encanta la lassanya és un plat que mai falla.

    Petonets

    ResponElimina
  9. Que bona, Eva!! Molt bona proposta! Segur que estava deliciosa...!

    ResponElimina
  10. Moltes felicitats Montse!!! Que sigueu molt feliços i que mengeu anissos :) La recepta deliciosa, un bon homenatge! Petonets!

    ResponElimina
  11. Apa noia!!!!
    En primer lloc felicitats a la Montse, espero que el dia anés la mar de bé!
    La lassanya t'ha quedat fantàstica i de ben segur que de gust també n'estava.
    A veure si em dóna temps i faig la meva publicació al memòries, que túpers en preparo cada dia però no tinc temps de publicar-los!
    Una abraçada!!!!

    ResponElimina
  12. Moltes felicitats, Montse!!! Desitjo que sigui un gran dia, que ho serà, i que el camí estigui ple de felicitat!!!!!!!!!! Muas!!!!!!!!!!!!!!!
    La recepta, extraordinària, per mi la lasagna més bona, la de verdures!!!
    Per cert, una ressenya literària. Estic llegint Misión olvido de María Dueñas. Un conyàs! la historia per mi no enganxa, al contrari de El tiempo entre costuras. Tu l'has llegit? m'he proposa acabar-lo, estic per més de la meitat, pero de moment res de res, no li trobo el què.
    Una forta abraçada i que passeu un feliç dia, boniques!

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gemma, se m'havia passat oblidar-te!! a mi Misión olvido no em va agradar tant com El tiempo entre costuras, però tampoc em va semblar un conyàs ;-). Però la veritat és que l'autora va deixar el llistó molt alt amb la seva primera novel.la, i costarà de pair-ho! Igualment, com sempre dic, per gustos colors, no? Un petonàs!

      Elimina
  13. Moltíssimes felicitats a la Montse! segur que va ser un dia magnífic!!! Molts petonets i gràcie sper participar amb una altra recepta! .)

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gràcies a vosaltres per la feina que feu amb cada repte mensual! un petó!

      Elimina
  14. Lo primero, Muchas felicidades Montse!!!

    En cuanto a la lasaña...ya estoy tardando en hacerla.

    ResponElimina
    Respostes
    1. Gracias Luis!! y si, ya estás tardando! pruébala y verás ;-)

      Elimina