15 de novembre del 2015

Escòcia IX: Balloch - Edimburg (fi del viatge)

Balloch - Aberfoyle - Lock Katrine - Callander - Edimburg (142 km)

Ens llevem d'hora com sempre, disposats a aprofitar l'últim dia sencer que estarem en aquest país que tant ens ha agradat. Demà al matí agafem l'avió molt d'hora, així que el d'avui serà l'últim esmorzar sèrio del viatge i m'animo a provar el porridge, unes farinetes d'avena bullides en llet o aigua que s'acostuma a servir calent.

He de dir que no va ser una gran elecció... i tot i estar segura que estaven ben preparades no em van agradar i vaig haver de fer un esforç per menjar-me'n una part. Sap greu quan només hi ha 3 habitacions i 3 taules d'esmorzar que quedi tot al plat... En fi, que no sigui dit que no les he provat, oi? La resta boníssim.

A baix a l'esquerra, el porridge...

Carreguem el cotxe i conduïm els 30 quilòmetres que ens separen d'Aberfoyle, un poblet pintoresc als peus del pic Craigmore, ple de botigues i restaurants. Quan arribem és molt aviat i la majoria estan tancades, aprofitem per donar un tomb.

Just on hem aparcat hi ha The Scottish wool center, una botiga de roba i de records de tot tipus on aprofitem per fer unes compres: una tassa, una llauna amb bossetes de te, uns llapissos amb estampat escocès... hi ha de tot, i és el lloc de tot el viatge on els preus són més baixos.

Al tancat de davant hi tenen unes ovelles ben carregades de llana que no paren de belar, potser s'oloren que ben aviat es quedaran despullades...

Continuem cap al Loch Katrine, el que diuen que és el llac més màgic d'Escòcia. Ens quedem una mica decebuts perquè des de l'embarcador no es veu pràcticament res i no tenim temps per fer una excursió en vaixell o buscar un accés per a vianants.

Decidim continuar cap a Callander, i després de donar unes voltes sense sentit gràcies al gps, enfilem la carretera correcta i veiem que hi ha moltes vaques escoceses pasturant en aquesta zona. Ja pensàvem que era un animal en extinció!!

Creuem Callander i decidim no parar-hi ja que és de l'estil d'altres pobles que hem visitat. El pla pel que queda de dia és visitar el castell i la ciutat d'Stirling i arribar a Edimburg cap al vespre, però un cop estem en marxa decidim que preferim anar directament a Edimburg i tornar a reviure els primers dies del viatge.

Arribem cap a la 1 del migdia a l'hotel Ibis Budget, als afores però ben comunicat amb tramvia. Fem el chek-in i creuem els dits perquè no tingui un llit tan incòmode com el que vam estar a Girona. Tenim sort i l'habitació és perfecta i molt còmoda, vam optar per aquest hotel perquè tenia aparcament i està a només 5 minuts de l'aeroport.

Deixem les maletes, agafem el tramvia i en 20 minuts estem a Princess Street, al centre. Dinem a un Pizza Express (23 North Bridge) que ja teníem ullat del primer dia i dediquem la tarda a passejar sense rumb, a entrar a botigues, a prendre te, a fer més fotografies d'un Edimburgh sota un cel que esperem poder tornar a veure.

1. Edimburg enamora...i un promet tornar-hi sense falta...i jo, com tu...el porridge no m'entusiasma gaire!!! Petonarros viatgera!