12 de novembre del 2015

Nyoquis de moniato amb salsa de tomàquet

Aquest any, per primer cop, vaig fer panellets sense sucre i amb moniato. Me'n va sobrar de cuit, i la veritat és que a casa no ens acaben de fer el pes menjats així tal qual amb una cullera, així que vaig decidir reciclar-los i fer-ne nyoquis.






Per acompanyar-los només m'ha calgut obrir un pot de conserva de sofregit de tomàquet i ceba que tenia al rebost, però són tan suaus que admeten infinitat d'acompanyaments.

Ingredients:
500 gr de moniato cuit
150 gr de farina + la que admeti amassant
1/2 ou batut
sal i pebre
sofregit de tomàquet casolà
parmesà ratllat

Passos a seguir:
En un bol fiquem el moniato cuit i l'aixafem bé amb una forquilla per fer-ne puré. Afegim la farina, l'ou batut i salpebrem bé. Barregem amb l'ajuda d'una espàtula de fusta i quan ho tinguem una mica integrat fiquem la massa sobre el mostrador enfarinat i pastem fins que deixi d'enganxar-se. Segurament haurem d'afegir una mica de farina, però només la justa, no volem que quedin farinosos.

Tornem a enfarinar el mostrador, i anem agafant porcions de massa, els donem forma de cilindre allargat, el tallem cada 2cm aproximadament i donem forma de nyoqui amb l'ajuda d'una forquilla.






Finalment només faltarà bullir-los amb abundant aigua amb sal. Els bullirem per tandes i un cop pugin a la superfície (uns 2-3 minuts) ja els podem retirar, escórrer i mesclar amb la salsa escollida, en aquest cas sofregit de tomàquet i ceba casolà coronada amb una mica de formatge parmesà ratllat per sobre. Si no tenim la salsa a punt o no són per consumir al moment els ficarem en un bol amb un bon raig d'oli d'oliva perquè no s'enganxin.

Us serà d'utilitat mirar aquest vídeo per veure tot el procés:







11 comentaris:

  1. Els nyoquis cassolans m'encanten, a més són fantàstics per reciclar sobres de purés de verdures o de polenta!
    Amb moniato encara mai n'he fet però m'agrada molt l'idea!
    Saltejats amb una mica de mantega i de sàlvia queden genials sempre!
    Petons
    Palmira

    ResponElimina
  2. Ostres Eva, quina idea més bona!! Apuntada pel proxim cop que ens sobrin moniatos, cosa que no acostuma a passar-nos, tot s'ha de dir jeje. Bé, de totes maneres, aquests nyoquis m'han encantat i em guardo la recepta :)
    PD: Per cert, si et tornen a sobrar moniatos i et ve de gust algo dolç i molt molt molt fàcil de fer, mira quines galetes vaig preparar fa un temps: http://hayunrecuerdoenmiplato.blogspot.com.es/2015/10/galletas-de-avena-y-boniato.html
    Espero que t'agradin :)
    Petons!!

    ResponElimina
  3. Que buenos que se ven tus ñoquis.
    Un saludito

    ResponElimina
  4. Quin coloret tan maco. Una bona manera de reciclar els moniatos.
    Segur que ningú va protestar a l'hora de dinar.
    Petons.

    ResponElimina
  5. Amb lo que a mi m´agrada es moniato, això deu estar increible. No n´he fet mai de nyoquis, ni de patata, es una asignatura pendent, pero a casa ens agraden molt, així que m´hi he de posar ja. Besades

    ResponElimina
  6. No se me dan bien los ñoquis, la verdad, más bien se me dan fatal (he tenido que tirarlos a la basura más de una vez). De moniatos no los he comido pero deben estar divinos, y con ese colorcito apetecen un montón!
    Un beso guapetona

    ResponElimina
  7. No me van mucho , pero tienen buena pinta, pero los moniatos me gustan, asi que seguro que están muy buenos.
    Besos
    Cocinando con Montse

    ResponElimina
  8. Uuaaaauuuu!!! No he fet mai nyoquis, em fan molt respecte!!! M'hauràs de fer una classe particular!
    Petons,
    Olga

    ResponElimina
  9. Jo tampoc he fet mai nyoquis! Les masses i jo encara estem en "negociacions" per no tirar-nos els trastos al cap cada vegada que intento fer-ne a casa, he, he... però els teus nyoquis tenen una pinta deliciosa! Un petonet!

    ResponElimina
  10. Jo sóc més d'agafar la cullera i menjar-me el moniato directament! No me'n sé... però aquests nyoquis no els hi faria pas un lleig, fan molt bona pinta i si són amb moniato, doncs res més a dir!! :)
    ptons!!

    ResponElimina
  11. Ostres, m'encanta la recepta! Sóc fan dels nyoquis i sempre penso que en vull fer però encara no ha arribat el moment!! Amb moniato són molt temptadors...
    Que vagi bé! Clara

    ResponElimina