2 de juliol del 2015

Carpaccio de carabassó

Els qui em coneixeu sabeu que no m'agrada gens la calor i aquesta setmana sembla que n'hem tingut racció doble... a mi aquest temps em deixa esgotada i sense ganes de cuinar ni de gran cosa més, així que aquesta setmana, aprofitant que estava sola, he abandonat els fogons i m'he decantat per les amanides.





Avui us porto un carpaccio de carabassó que ja he fet moltes vegades aquest estiu. Va ser provar per primer cop el carabassó cru i incorporar-lo al llistat d'imprescindibles dels sopars d'estiu. Si encara no l'heu provat, us animo a fer-ho, només necessiteu 10 minuts!

Ingredients (1 plat gran):
1 carabassó mitjà
1 grapat de pinyons
formatge parmesà
escames de sal
pebre negre
oli i crema d'avet balsàmic

Passos a seguir:
Netegem bé el carabassó i amb l'ajuda d'una mandolina o si sou molt destres amb un ganivet el tallem a rodanxes ben fines i les repartim sobre un plat o safata. Salpebrem amb les escames de sal i el pebre i ratllem una mica de formatge parmesà per tota la superfície.
En una paella sense oli daurem els pinyons i quan agafin color els traiem i els repartim per sobre dels carabassons.
Finalment fem una vinagreta amb 3 cullerades d'oli d'oliva i 1 cullerada de crema d'avet balsàmic (o amb vinagre balsàmic, tot i que us recomano provar aquest) i la repartim per sobre.
Reservem a la nevera uns 10 minuts i la servim ben fresqueta.

Un plat refrescant i lleuger ideal per a combatre la calor. Qui s'apunta?

7 comentaris:

  1. Una recepta que s'agraeix amb aquesta calor, doble no, al menys triple.
    En un moment tens un plat molt refrescant que es menja molt a gust.
    Petons.

    ResponElimina
  2. A mi és un plat que m'encanta! el vaig descobrir l'any passat i boníssim!! Me n'has fet venir ganes ;)

    Ptons!!

    ResponElimina
  3. Este verano tan caluroso nos roba la energía, en Córdoba es especialmente fuerte,tienes que llevar una botella de agua con hielo en el bolso para no morir en el asfalto.. Eva, no he probado el calabacín crudo, seguramente también esta muy rico y más con los ingredientes que aderezan este carpaccio.

    Saludos!

    ResponElimina

  4. Eva; Un plat d'aquells que és dóna bé per posar-se a la cuina, encara que siguin 10 minuts.
    Refrescant senzill i bo, que més es pot demanar?
    Salutacions Eva¡¡ :O)

    ResponElimina
  5. Crec que el carbassó m'agrada més cru que cuit! I així en amanida al estilo carpaccio és un plat d'estiu fantàstic.
    Nosaltres també estem passant calor a París però per molt que diguin res a veure amb el calor català!!!
    Petons i bon cap de setmana
    Palmira

    ResponElimina
  6. Jo el vaig descobrir l'estiu passat i....em va encantar!!!
    Petons, Eva!
    Olga

    ResponElimina
  7. Just tinc uns carbassons a la nevera..així que provaré aquesta recepta que amb aquesta caloreta vénen de gust coses fresques.
    Bona setmana!

    ResponElimina