6 de juny del 2018

Pa integral amb llavors

Fa temps que no feia pa i al fullejar una de les últimes revistes Thermomix he trobat un pa integral amb kèfir i llavors i m'he animat a fer-lo canviant algun ingredient. Tenia pendent de provar alguna recepta de pa integral i m'ha agradat molt el resultat, a més que és molt senzilla de fer. Ja tinc els esmorzars dels propers dies arreglats ;)






Ingredients (20 llesques):
200 gr d'aigua mineral
1 c/c de sucre
20 gr de llevat fresc
1 iogurt natural
200 gr de farina integral
250 gr de farina de força
1 c/c de sal
oli per greixar el motlle
1 c/s de llavors de lli
1 c/s de llavors de sèsam
2 c/s de pipes de girasol

c/s: cullerada sopera

Passos a seguir (Thermomix):
Posem al vas l'aigua, el sucre i el llevat i mesclem 15 seg/vel 3.
Incorporem el iogurt, les dues farines i la sal i mesclem 15 seg/vel 4 i pastem 2 minuts. Deixem reposar dins del vas durant uns 40 minuts o fins que hagi doblat el seu volum.

En un bol mesclem les diferents llavors i reservem.
Bolquem la massa sobre el mostrador lleugerament enfarinat, formem una bola i l'aplanem formant un rectangle d'aproximadament 25x20 cm. L'aixequem i repartim per sota la meitat de les llavors, col·loquem la massa a sobre i la cobrim amb la resta. Enrotllem la massa fins a obtenir un cilindre i el fiquem dins d'un motlle de plum cake d'1'5 litres lleugerament greixat amb oli.
El cobrim amb film transparent i deixem que llevi durant uns 20 minuts més.
Preescalfem el forn a 220º i fornegem durant 30-35 minuts a alçada mitja. Jo als 25 minuts vaig cobrir el pa amb un paper d'alumini perquè no cremés.
El retirem del forn, el desmotllem i el deixem refredar sobre una reixeta.

** Recepta extreta de: Revista Thermomix n.114/2018

2 comentaris:

  1. T'ha quedat fantàstic!!! També fa temps que no faig pa...m'has fet goleta...petons!

    ResponElimina
  2. Veig que no es el perfil de comacasa-res... Bé, soc jo... jeje!!

    ResponElimina